Web 2.0, amenintat de criza financiara?

Printre efectele secundare ale crizei financiare actuale au fost si presupozitii, aparute in ziarele si blogurile de specialitate, cu privire la moartea web 2.0 sau, in variante mai putin radicale, declinul noului “format” al internetului, cu toata ambiguitatea inca persistenta in definirea acestui concept.

In revista Wire sunt identificate cateva dintre problmele internetului actual, pe fundalul incetinirii inevitabile a dezvoltarii online, in condiile crizei financiare.

Retelele sociale par a fi cele mai vizate de un posibil declin, in ciuda faptului ca sunt foarte la moda si constituie un internet mai mic, in cadrul internetului. Insa principala problema a acestor site-uri sta in limitarea metodelor prin care pot obtine bani.

Mai mult, nu exista motive suficient de puternice, pentru un utilizator, sa prefer un anumit site in detrimentul concuretei, ceea ce duce, mai departe, la migrarea utilizatorilor.

Vechile companii internet, se afla intr-un vizibil si pronuntat declin. Cele mai reprezentative sunt Ebay si Yahoo. Ebay descreste de la inceputul anului 2008, atat sub aspectul traficului cat si al vanzarilor. Yahoo, de asemenea, desi introduce noi modificari produselor sale, nu reuseste sa se readuca pe linia de plutire.

In ciuda diverselor prognoze, construirea afacerilor internet, avand ca principala sursa de finantare ad-urile comerciale, nu pare a fi un model depasit. Mai ales in conditiile adaptarii din ce in ce mai mari a produselor promovate la intentiile utilizatorilor internet, adaptare optimizata permanent cu ajutorul unor aplicatii specifice Web 2.0 precum Google AdWords si Yahoo Search Marketing.

Totusi, in ciuda faptului ca unele dintre companii dispar de pe piata si ca altele nu mai merg la fel de bine ca la inceput, nu avem nici un motiv sa credem ca acest concept este in declin.

Cel mai probabil este ca, pe fondul unei recesiuni economice, noul mediu care este internetul sa puna un pret si mai mare pe inovatia tehnologica care sa reduca costurile si pe o refiltrare a produselor pe care le ofera utilizatorilor.

Asdar, cel mai probabil, recesiunea economica va functiona ca un stimulent pentru Web 2.0. (sursa ziare.com)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *