Grile rezolvate la Introducere in Marketing. Grile valabile pentru Spiru Haret, ASE si Hyperion

Grile rezolvate la Introducere in Marketing. Grile valabile pentru Spiru Haret, ASE si Hyperion
Pentru alte materii accesati urmatorul link: ALTE GRILE REZOLVATE

Introducere in Marketing (raspunsurile le gasiti in josul paginii)
True/False
Indicate whether the sentence or statement is true or false.
____ 1. Marketingul este foarte important doar pentru organizatiile mari, cu profit, nationale sau internationale.
____ 2. Marketingul presupune adaptarea firmei la mediu. Prin mediu de marketing se intelege mediul extern firmei.
____ 3. Discordanta cognitiva (disonanta cognitiva) apare in etapa testului de marketing in dezvoltarea produselor
noi.
____ 4. Discordanta cognitiva (disonanta cognitiva) apare in etapa evaluarii alternativelor in timpul procesului
decizional al cumparatorului.
____ 5. Marketingul este important mai ales pentru organizatiile mari, producatoare sau distribuitoare.
____ 6. Nevoile umane sunt forma pe care o iau dorintele dupa cum sunt modelate de cultura si
personalitatea individului.
____ 7. Oamenii au dorinte limitate, dar resurse aproape nelimitate.
____ 8. Demarketingul poate fi necesar pentru a reduce temporar sau permanent cererea.
____ 9. In zilele noastre firmele pun accent pe realizarea de conexiuni pe viata cu clientii lor.
____ 10. Prin conexiuni cu partenerii de marketing se intelege doar relatiile pe care firma le are cu partenerii din
exteriorul companiei.
____ 11. Conceptul celor 4 P (mixul de marketing) ia in considerare viziunea cumparatorului asupra pietei,
nu pe cea a vanzatorului.
____ 12. Un plan de marketing incepe printr-un scurt rezumat al principalelor scopuri si recomandari ale
planului de revizie a organizarii, ajutand conducerea de top sa gaseasca rapid punctele majore ale
planului.
____ 13. Planul de marketing este o etapa a programului de actiune.
____ 14. O strategie de marketing este logica de marketing prin care o companie spera sa isi indeplineasca
obiectivele de marketing.
____ 15. Perceptia este procesul prin care indivizii selecteaza, organizeaza si interpreteaza informatiile pentru
a-si construi o imagine unitara despre lume.
____ 16. Sigmund Freud a incercat sa explice de ce oamenii sunt animati de anumite nevoi in anumite
momente. El a aratat ca nevoile umane sunt aranjate pe o scara ierarhica, incepand de la cea mai
imperioasa pe treapta de jos, pana la cea mai putin imperioasa pe cea de sus. Aceste nevoi includ
nevoile fiziologice, nevoia de siguranta, nevoile sociale, nevoia de a fi respectat si nevoia de ajustare
a sinelui.
____ 17. Cultura, clasa sociala si familia reprezinta factorii culturali care influenteaza comportamentul consumatorilor.
____ 18. Comportamentul unei persoane este influentat de multe grupuri restranse. Grupurile care au o
influenta directa si al caror membru este persoana in cauza sunt numite grupuri de referinta.
____ 19. Liderii de opinie reprezinta acei indivizi din cadrul unui grup de referinta care, datorita unor abilitati
speciale, a cunostintelor pe care le poseda, a personalitatii sau a altor caracteristici exercita o
influenta puternica asupra celorlalti membri ai grupului.
____ 20. Prima etapa a procesului decizional al cumparatorului o reprezinta cautarea de informatii.
____ 21. In procesul decizional al cumparatorului poate sa o stare de disconfort numita disonanta cognitiva.
____ 22. Grupa majoritatii adoptorilor timpurii achizitioneaza produsele mai repede decat grupa adoptorilor
timpurii.
____ 23. Prima etapa a procesului decizional al cumparatorului o reprezinta cautarea de informatii.
____ 24. Satisfactia clientului nu depinde de performanta perceputa a unui produs in livrarea valorii legate de
asteptarile cumparatorului.
____ 25. Factorii care formeaza macromediul influenteaza activitatea intreprinderii indirect, permanent si
slab.
____ 26. Conceptul de marketing sustine faptul ca majoritatea clientilor vor favoriza produsele care sunt
disponibile si convenabile si de aceea managementul trebuie sa se concentreze pe imbunatatirea
productiei si pe eficienta distributiei.
____ 27. Primul concept al managementului marketingului este conceptul de produs.
____ 28. Societatile comerciale de astazi isi selecteaza mai cu grija consumatorii si construiesc relatii de
scurta durata si directe cu acesti consumatori tinta.
____ 29. Segmentele de piata sunt subgrupe ale niselor de piata.
____ 30. Primul concept al managementului marketingului este conceptul de produs.
____ 31. Aliantele strategice fac parte din conexiunile cu lumea din jur.
____ 32. Pozitionarea pe piata presupune dezvoltarea unei pozitii a produsului pentru fiecare segment tinta si
dezvoltarea mixului de marketing.
____ 33. Pentru ca segmentarea sa fie utila, trebuie ca segmentele carora ea se adreseaza sa se poata preta in
practica la tratamente distincte din partea intreprinderii. Aceasta presupune mai intai ca ele sa fie cat
mai numeroase si ca fiecare dintre ele sa aiba o marime cat mai mare.
____ 34. Definitia data de A. Denner „marketingul cuprinde analiza permanenta a cererii, pe de o parte si, pe
de alta parte, stabilirea si punerea in actiune a mijloacelor de satisfacere a acesteia, in conditiile unui
profit optim.” este o definitie clasica.
Multiple Choice
Identify the letter of the choice that best completes the statement or answers the question.
____ 35. Oamenii au:
a. dorinte limitate, dar resurse aproape nelimitate
b. dorinte si resurse nelimitate
c. dorinte aproape nelimitate, dar resurse limitate
d. dorinte si resurse limitate
____ 36. Multi vanzatori fac greseala sa acorde mare atentie produselor specifice pe care le ofera in comparatie cu
avantajele aduse de aceste produse. Ei se vad mai degraba vanzand un produs decat oferind o solutie pentru o
nevoie. In marketing acest fenomen poarta numele de:
a. hipermetropie de marketing
b. demarketing
c. miopie de marketing
d. sincromarketing
____ 37. In ceea ce priveste legatura dintre marketingul tranzactiei si marketingul de relatii este adevarat ca:
a. marketingul de relatii este parte a marketingului tranzactiei
b. marketingul tranzactiei este parte a marketingului de relatii
c. nu exista nici o legatura intre marketingul tranzactiei si marketingul de relatii
d. marketingul tranzactiei si marketingul de relatii reprezinta acelasi concept
____ 38. Demarketingul este o solutie a managementului marketingului in cazul:
a. unei cereri excesive fata de capacitatea organizatiei de a o satisface si are ca scop
reducerea temporara sau permanenta a cererii prea mari
b. lipsei cererii cand consumatorii vizati pot manifesta indiferenta fata de produs
c. unei cereri fluctuante care variaza de la un anotimp la altul si are ca scop gasirea unor
modalitati de modificare a manifestarii cererii in vederea sincronizarii ei
d. nici un raspuns nu este corect
____ 39. Practica de marketing trece prin trei stadii:
a. marketing prenorial, marketing antreprenorial, marketing intreprenorial
b. marketing antreprenorial, marketing in formule, marketing intreprenorial
c. marketing antreprenorial, marketing prenorial, marketing in formule
d. marketing direct, marketing antreprenorial, marketing indirect
____ 40. Stadiul practicii de marketing care se refera la infiintarea societatilor de catre indivizi care traiesc pe baza
inteligentei lor, care vizualizeaza o oportunitate si bat la orice usa pentru a capta atentia, se numeste:
a. marketing prenorial
b. marketing antreprenorial
c. marketing intreprenorial
d. marketing in formule
____ 41. Exista cinci concepte alternative ale managementului marketingului conform carora organizatiile isi conduc
activitatile de marketing:
a. conceptul de productie, conceptul de marca, conceptul de vanzare, conceptul de
marketing, conceptul de relatie
b. conceptul de produs, conceptul de pret, conceptul de vanzare, conceptul de marketing,
conceptul de marketing relational
c. conceptul de productie, conceptul de produs, conceptul de vanzare, conceptul de
marketing, conceptul de marketing societal
d. conceptul de produs, conceptul de productie, conceptul de vanzare, conceptul de
marketing, conceptul de marketing relational
____ 42. Care dintre conceptele managementului marketingului sustine ca majoritatea clientilor vor favoriza produsele
care sunt disponibile si convenabile si de aceea managementul trebuie sa se concentreze asupra imbunatatirii
productiei si eficientei distributiei:
a. conceptul de productie
b. conceptul de produs
c. conceptul de vanzare
d. conceptul de marketing
____ 43. Care dintre conceptele managementului marketingului sustine faptul ca utilizatorii (clientii) vor favoriza
produsele care ofera cel mai mult din punct de vedere al calitatii, performantei si trasaturilor inovatoare si de
aceea managementul trebuie sa se concentreze pe imbunatatirea produselor:
a. conceptul de productie
b. conceptul de produs
c. conceptul de vanzare
d. conceptul de marketing
____ 44. Care dintre conceptele managementului marketingului poate conduce la miopia de marketing:
a. conceptul de productie
b. conceptul de produs
c. conceptul de vanzare
d. conceptul de marketing
____ 45. Conceptul de productie este inca o filosofie utila:
a. cand cererea pentru un produs depaseste oferta
b. cand costul produsului este foarte mare si este nevoie de o productivitate imbunatatita
pentru a-l reduce
c. cand oferta pentru un produs depaseste cererea
d. a si b
____ 46. Care dintre conceptele managementului marketingului sustine ca utilizatorii (consumatorii) nu vor cumpara
suficiente produse ale organizatiei daca aceasta nu se angajeaza intr-un efort de vanzare si promotional la
scara larga:
a. conceptul de marketing
b. conceptul de vanzare
c. conceptul de marketing societal
d. conceptul de promovare
____ 47. Care dintre conceptele managementului marketingului sustine ca realizarea scopurilor organizatorice depinde
de stabilirea nevoilor si dorintelor pietelor tinta si livrarea satisfactiilor dorite mai eficient decat concurenta:
a. conceptul de vanzare
b. conceptul de marketing
c. conceptul de marketing societal
d. conceptul de marketing relational
____ 48. Din categoria conexiunilor de marketing cu clientii fac parte:
a. conectarea cu clienti selectati mai atent, conexiuni largite, conectare directa
b. legaturi globale, contactul direct, conectare pe viata
c. conectare directa, largirea conexiunilor, legaturi globale
d. conectarea cu clienti selectati mai atent, relatii care dureaza o viata, contactul direct
____ 49. Conectarea cu furnizorii si distribuitorii face parte din:
a. conexiunile cu clientii
b. conexiunile cu partenerii de marketing
c. conexiunile cu lumea din jur
d. nici un raspuns corect
____ 50. Conexiunile de marketing cu lumea din jur presupun:
a. conexiuni largite, contactul direct, conexiuni globale
b. alinate strategice, legaturi globale, conectare mai selectiva
c. conexiuni globale, conexiuni cu valori si responsabilitati sociale, largirea conexiunilor
d. conectare mai selectiva, conectare globala, conectare directa
____ 51. O metoda de analiza a portofoliului de afaceri curent este si metoda matriceala Boston Consulting Group, care
evalueaza domeniile strategice tinand cont de dua criterii importante:
a. pozitia pe care o detine domeniul strategic pe piata (cota relativa de piata) si atractivitatea
pietei in care se incadreaza domeniul strategic respectiv (rata de crestere a pietei)
pietei in care se incadreaza domeniul strategic respectiv (rata de crestere a pietei)
b. pozitia pe care o detine domeniul strategic pe piata si cota de piata
c. atractivitatea pietei si potentialul organizatiei
d. cota relativa de piata si potentialul organizatiei
____ 52. Reteaua globala de computere care conecteaza consumatorii de toate tipurile din toata lumea fara sa aiba o
conducere sau proprietate centrala se numeste:
a. intranet
b. extranet
c. internet
d. companii dot.com
____ 53. Relatiile dintre afacerile electronice, comertul electronic si marketingul electronic sunt:
a. afacerile electronice >comertul electronic, marketingul electronic>afacerile electronice;
b. marketingul electronic>comertul electronic, comertul electronic>afacerile electronice;
c. afacerile electronice>comertul electronic, comertul electronic>marketingul electronic;
d. marketingul electronic>afacerile electronice, comertul electronic=marketingul electronic
____ 54. Intre beneficiile aduse vanzatorilor de comertul electronic si de internet nu se includ:
a. construirea relatiilor cu clientii
b. cresterea costurilor, reducerea vitezei si a eficientei
c. comunicarea electronica de cele mai multe ori costa mai putin decat cea prin posta
d. ajustarea din mers a ofertelor si programelor de catre vanzator
____ 55. Din categoria companiilor click-only fac parte:
a. firmele punct com (dot.com), care vand produse prin intermediul internetului direct la
consumatorul final
b. mecanismele de cautare si portaluri precum Yahoo, Go care ofera si servicii precum: stiri,
meteo etc;
c. furnizorii de servicii pe internet care asigura internet si conexiuni e-mail in schimbul unei
taxe
d. a+b+c
____ 56. Din categoria reclamelor si promotiilor publicitare pe internet nu fac parte:
a. interstitialele
b. tickerele
c. zgarienorii si dreptunghiurile
d. webcastingul
____ 57. Versiunea pe internet a comertului prin mijloace orale care implica ideea unui mesaj e-mail care este atat de
reusit incat clientii vor dori sa-l transmita mai departe prietenilor lor se numeste:
a. webcasting
b. marketing viral
c. interstitale
d. marketing societal
____ 58. Este considerata forma de reclama pe internet:
a. webcastingul
b. crearea unui site web
c. sponsorizarile pentru continutul site-ului
d. participarea la comunitatile web
____ 59. Printre dificultatile cu care se confrunta comertul electronic nu se afla:
a. haos si neoranduiala
b. securitatea
c. cumpararea limitata
d. conexiuni directe cu clientii
____ 60. Compania face parte din:
a. micromediu
b. macromediu
c. mediul extern
d. mediul demografic
____ 61. Clientii fac parte din:
a. mediul demografic
b. macromediu
c. micromediu
d. mediu intern
____ 62. Ce grupa cuprinde doar factori ai micromediului:
a. clientii, furnizorii, firmele de distributie, factorii tehnologici
b. clientii, concurentii, factorii naturali, furnizorii
c. compania, concurentii, clientii, intermediarii
d. factorii demografici, intermediarii, compania, factorii naturali
____ 63. Ce grupa cuprinde factorii macromediului:
a. demografici, economici, naturali, tehnologici, culturali, concurenti
b. clienti, furnizori, distribuitori, compania, concurentii
c. demografici, concurenti, tehnologici, furnizori, naturali
d. naturali, economici, tehnologici, culturali, politici, demografici
____ 64. Din tipologia pietelor de consum fac parte:
a. pietele consumatorilor, pietele de afaceri, pietele de distribuitori, pietele guvernamentale,
pietele internationale
b. pietele consumatorilor, pietele industriale, pietele de servicii, pietele globale, pietele de
afaceri
c. pietele consumatorilor finali, pietele intermediarilor, pietele distribuitorilor, pietele
agentilor de vanzari, pietele de afaceri
d. nici un raspuns corect
____ 65. Inventiile si inovatiile sunt elemente specifice prin care se poate exprima evolutia:
a. mediului economic
b. mediului tehnologic
c. mediului natural
d. micromediului
____ 66. Mediul demografic reprezinta unul din factorii:
a. cei mai importanti ai micromediului
b. cu o evolutie usor previzibila
c. care formeaza cererea de marfuri, creaza pietele
d. care afecteaza direct, permanent si puternic capacitatea companiei de a-si satisface clientii
____ 67. Elementele care exprima resursele de care dispune intreprinderea definesc:
a. mediul natural al intreprinderii
b. micromediul intreprinderii
c. mediul intern
d. mediul tehnologic al intreprinderii
____ 68. Resursele umane ale unei firme fac parte din:
a. mediul demografic al firmei
b. mediul natural al firmei
c. mediul intern
d. macromediul
____ 69. Cea mai folosita metoda de colectare a informatiilor despre cunostinte, atitudini, preferinte, motivatia
consumatorilor este:
a. cercetarea observationala
b. cercetarea sondaj
c. cercetarea experimentala
d. simularea
____ 70. Care sunt instrumentele de colectare a datelor principale:
a. cercetarea observationala si cercetarea sondaj
b. chestionarul si instrumentele mecanice
c. sondajul si experimentul
d. nici un raspuns corect
____ 71. Pentru o cercetare de marketing comercianti pot obtine informatiile necesare din urmatoarele surse:
a. datele interne, cercetarea de marketing
b. datele interne, cercetarea observationala, cercetarea sondaj, cercetarea experimentala
c. datele interne, inteligenta de marketing, cercetarea de marketing
d. datele interne, datele secundare
____ 72. Sursa de informatii care reprezinta colectarea si analiza sistematica a informatiilor disponibile public despre
competitori si despre dezvoltarile din mediul de marketing este:
a. sondajul
b. inteligenta de marketing
c. cercetarea de marketing
d. datele interne
____ 73. Baza de date interna a companiei face parte din:
a. datele principale
b. datele secundare
c. datele curente
d. datele statistice
____ 74. Datele care constau in informatii stranse special pentru scopul specific al cercetarii de marketing in derulare
se numesc:
a. date curente
b. date principale (primare)
c. date interne
d. date secundare
____ 75. Intreprinderile mici cu buget restrans si organizatiile non-profit pot folosi urmatoarele metode de strangere a
informatiilor:
a. strangerea de date secundare
b. observatiile
c. studiile si experimentele
d. toate metodele de la a la c
____ 76. Cati pasi cuprinde procesul cercetarii de marketing:
a. doi pasi
b. patru pasi
c. opt pasi
d. sapte pasi
____ 77. Este adevarat ca:
a. subculturile cuprind grupuri de oameni care au in comun aceleasi sisteme de valori
determinate de situatii si experiente de viata similare
b. subculturile includ nationalitati, grupuri rasiale si zone geografice
c. fiecare cultura cuprinde mai multe subculturi
d. a+b+c
____ 78. Nu este adevarat urmatorul enunt:
a. cultura este cauza principala care determina nevoile si comportamentul unei persoane
b. comportamentul uman este in general invatat
c. fiecare subcultura cuprinde mai multe culturi
d. toate enunturile sunt corecte
____ 79. Stilul de viata se defineste prin masurarea dimensiunilor AIO care predomina la un consumator si care se
refera la:
a. abilitati, interese, observatii
b. activitati, interese, opinii
c. afaceri, implicare, observatii
d. afinitati, implicare, opinii
____ 80. Pentru clasificarea stilurilor de viata se poate utiliza modelul:
a. B.C.G.
b. SWOT
c. AIO
d. GE
____ 81. In general, consumatorul acumuleaza cea mai mare parte a informatiilor despre un produs prin intermediul:
a. surselor personale
b. surselor comerciale
c. surselor publice
d. surselor experimentale
____ 82. Care sunt factorii care pot sa se interpuna intre intentia de cumparare si decizia de cumparare:
a. atitudinea celorlalti si factorii situationali surpriza
b. deformarea selectiva si factorii situationali surpriza
c. publicitatea subliminala si atentia selectiva
d. atitudinea celorlalti si retentia selectiva
____ 83. Firmele inteligente au ca scop:
a. sa isi incante clientii promitandu-le mai putin decat ceea ce pot livra
b. sa isi incante clientii promitandu-le mai mult decat ceea ce pot livra
c. sa dezamageasca clientii promitandu-le numai ce pot livra
d. sa isi incante clientii promitandu-le numai ce pot livra
____ 84. Un cumparator este multumit:
a. daca performanta produsului nu se ridica la asteptarile clientului
b. daca performanta produsului se potriveste cu asteptarile clientului
c. daca performanta produsului depaseste asteptarile clientului
d. daca produsul este ieftin
____ 85. Care este ordinea etapelor procesului de adoptare a unui produs nou:
a. manifestarea interesului, constientizarea, evaluarea, adoptarea, testarea
b. constientizarea, manifestarea interesului, testarea, adoptarea, evaluarea
c. manifestarea interesului, constientizarea, evaluarea, testarea, adoptarea
d. constientizarea, manifestarea interesului, evaluarea, testarea, adoptarea
____ 86. Conceptul de „marketing mix“ include elemente specifice referitoare la:
a. produs, personal, promovare, distributie
b. produs, pret, publicitate, distributie
c. produs, pret, distributie, promovare
d. produs, pret, personal, promovare
____ 87. In cazul strategiei de demarketing rolul marketingului este de:
a. creare a cererii
b. distrugere a cererii
c. dezvoltare a cererii
d. reducere a cererii
____ 88. In raport cu gradul de receptivitate fata de noutate, primele trei grupe de consumatori (adoptatori) care accepta
noutatea sunt:
a. inovatorii, adoptatorii timpurii, majoritatea adoptatorilor tarzii
b. inovatorii, majoritatea adoptatorilor timpurii, majoritatea adoptatorilor tarzii
c. inovatorii, adoptatorii timpurii, majoritatea adoptatorilor timpurii
d. inovatorii, inovatorii timpurii, invatorii tarzii
____ 89. Decizia unui individ de a deveni utilizator permanent al unui produs reprezinta:
a. manifestarea interesului fata de produs
b. adoptarea produsului
c. evaluarea
d. testarea produsului
____ 90. Persoanele care adopta un produs nou parcurg mai multe etape. Etapa in care consumatorul este stimulat sa
inceapa sa caute informatii despre produsul nou reprezinta etapa:
a. constientizarii
b. manifestarii interesului
c. evaluarii
d. testarii
____ 91. Persoanele care adopta un produs nou parcurg, de obicei, mai multe etape. Etapa in care consumatorul se
gandeste daca merita sa incerce si el acest produs reprezinta etapa:
a. constientizarii
b. evaluarii
c. testarii
d. adoptarii
____ 92. In ceea ce priveste comportamentul de dupa cumparare, in urma realizarii cumparaturilor majore apare de
obicei o stare de disconfort care este intalnita sub denumirea de:
a. deformare selectiva
b. nemultumire acuta
c. discordanta cognitiva (discrepanta cognitiva)
d. retentie selectiva
____ 93. Nevoile umane sunt aranjate pe o scara ierarhica („piramida nevoilor“), incepand de la cea mai imperioasa pe
treapta de jos, pana la cea mai putin imperioasa pe treapta de sus in cazul:
a. teoriei lui Freud
b. teoriei lui Maslow
c. teoriei lui Herzberg
d. teoriei lui Kotler
____ 94. Primii adoptatori ai unui produs nou, care sunt tineri, bine educati, cu venituri de obicei mari, se disting prin
indrazneala, manifesta mai mare deschidere fata de lucrurile cu care nu sunt obisnuiti si sunt dispusi sa-si
asume un risc, poarta numele de:
a. inovatori
b. adoptatori timpurii
c. majoritatea adoptatorilor tarzii
d. majoritatea adoptatorilor timpurii
____ 95. Cum se numeste categoria adoptatorilor care se ghideaza dupa respect si sunt lideri de opinie in comunitatile
in care traiesc:
a. inovatorii
b. adoptatorii timpurii
c. majoritatea adoptatorilor timpurii
d. majoritatea adoptatorilor tarzii
____ 96. Deosebirile dintre pietele intreprinderilor si cele ale consumatorilor se refera la:
a. structura si cererea pietei
b. natura unitatii de cumparare
c. tipurile de decizii si procesul decizional
d. a+b+c
____ 97. In ceea ce priveste piata intreprinderilor fata de cea a consumatorilor este adevarat enuntul:
a. comerciantul care lucreaza pentru intreprinderi are de regula de-a face cu mult mai multi
cumparatori decat pietele de consumatori
b. pietele intreprinderilor sunt mult mai dispersate ca localizare geografica decat pietele de
consumatori
c. achizitiile societatilor presupun de obicei mai putini participanti la procesul decizional si
un efort de cumparare mai putin profesional fata de achizitiile realizate de cumparatorii
persoane fizice
d. cumparatorii persoane juridice se confrunta de obicei cu decizii de cumparare mai
complexe decat cumparatorii consumatori
____ 98. Principalele tipuri de situatii de cumparare in cazul intreprinderilor-cumparatoare sunt:
a. recumpararea directa, sarcina noua, recumpararea modificata
b. recumpararea indirecta, sarcina noua, cumpararea modificata
c. recumpararea directa, recumpararea modificata
d. recumpararea noua, sarcina veche, recumpararea modificata
____ 99. Toti membrii unei organizatii care joaca un rol in procesul de achizitionare formeaza un grup care include
utilizatori efectivi ai produsului, oameni care iau decizia de cumparare efectiva, oameni care influenteaza
decizia de cumparare, cei care se ocupa de documentarea asupra produsului si cei care se ocupa cu
cumpararea propriu-zisa. Acest grup poarta numele de:
a. centru de cumparare
b. nucleu de cumparare
c. nisa de piata
d. grup de aprovizionare
____ 100. In cazul achizitiilor de rutina toate rolurile centrului de cumparare legate de luare deciziei de cumparare pot fi
asumate de:
a. o singura persoana
b. doua persoane
c. patru persoane
d. minim patru persoane
____ 101. Factorii cu influente majore in comportamentul intreprinderilor cumparatoare sunt:
a. factorii individuali, factorii interpersonali, factorii organizationali, factorii tehnologici
b. factorii demografici, factorii economici, factorii tehnologici, factorii naturali
c. factorii legati de mediul inconjurator, factorii organizationali, factorii interpersonali,
factorii individuali
d. factorii referitori la varsta, structura organizationala, factorii tehnologici, factorii specifici
____ 102. O metoda de analiza a portofoliului de afaceri curent este si metoda matriceala Boston Consulting
Group, care evalueaza domeniile strategice tinand cont de doua criterii importante:
a. pozitia pe care o detine domeniul strategic pe piata si cota de piata
b. atractivitatea pietei si potentialul organizatiei
c. pozitia pe care o detine domeniul strategic pe piata si atractivitatea pietei
d. cota relativa de piata si potentialul organizatiei
____ 103. O metoda de analiza a portofoliului de afaceri curent este si metoda matriceala Boston Consulting Group, care
evalueaza domeniile strategice tinand cont de dua criterii importante:
a. pozitia pe care o detine domeniul strategic pe piata (cota relativa de piata) si atractivitatea
pietei in care se incadreaza domeniul strategic respectiv (rata de crestere a pietei)
b. pozitia pe care o detine domeniul strategic pe piata si cota de piata
c. atractivitatea pietei si potentialul organizatiei
d. cota relativa de piata si potentialul organizatiei
____ 104. Conceptul care sustine ca utilizatorii (consumatorii) vor achizitiona mai ales produsele care ofera cel
mai mult din punct de vedere al calitatii, performantei si trasaturilor inovatoare este:
a. conceptul de vanzare
b. conceptul de produs
c. conceptul de marketing
d. conceptul de productie
____ 105. Nu este element al macromediului firmei:
a. nivelul tehnologic
b. legislatia
c. organismele publice
d. mediul natural
e. toate variantele fac parte din macromediu
____ 106. In ceea ce priveste legatura dintre marketingul tranzactiei si marketingul de relatii este adevarat ca:
a. marketingul tranzactiei este parte a marketingului de relatii
b. marketingul de relatii este parte a marketingului tranzactiei
c. nu exista nici o legatura intre marketingul tranzactiei si marketingul de relatii
d. marketingul tranzactiei si marketingul de relatii reprezinta acelasi concept
____ 107. Este metoda de analiza a portofoliului de afaceri al unei firme:
a. Analiza SWOT
b. GE (General Electric)
c. AIO
d. a+b+c
e. nici un raspuns corect
____ 108. La baza piramidei ierarhice a lui Abraham Maslow se situeaza:
a. nevoile de siguranta
b. nevoile sociale
c. nevoile fiziologice
d. nevoile de autorealizare
____ 109. Practica de marketing trece prin trei stadii:
a. marketing antreprenorial, marketing prenorial, marketing intreprenorial
b. marketing antreprenorial, marketing prenorial, marketing in formule
c. marketing antreprenorial, marketing in formule, marketing intreprenorial
d. marketing direct, marketing antreprenorial, marketing indirect
____ 110. Relatiile dintre afacerile electronice, comertul electronic si marketingul electronic sunt:
a. marketingul electronic > comertul electronic, comertul electronic > afacerile
electronice
b. afacerile electronice > comertul electronic, marketingul electronic > afacerile
electronice
c. marketingul electronic > afacerile electronice, comertul electronic = marketingul
electronic
d. afacerile electronice > comertul electronic, comertul electronic > marketingul
electronic
____ 111. Nu este concept al management marketingului:
a. conceptul de vanzare
b. conceptul de productie
c. conceptul de promovare
d. conceptul de marketing
____ 112. Versiunea pe internet a comertului prin mijloace orale care implica ideea unui mesaj e-mail care este
atat de reusit incat clientii vor dori sa-l transmita mai departe prietenilor lor se numeste:
a. webcasting
b. marketing viral
c. interstitale
d. marketing societal
____ 113. Segmentarea pietei reprezinta:
a. divizarea pietei in grupuri mai mici de cumparatori, cu un comportament, nevoi si
caracteristici distincte care necesita produse si mixuri de marketing distincte
b. este o metoda de analiza a unei piete (sau la modul general al publicului) constand
in a o descompune intr-un oarecare numar de subansamble distincte si eterogene in
cadrul lor
c. a + b
d. nici un raspuns corect
____ 114. Daca o firma foloseste prea multe campanii publicitare separate in acelasi timp, crandu-se o imagine
confuza in mintea consumatorilor inseamna ca eroarea majora de pozitionare pe piata pe care o face
firma se numeste:
a. suprapozitionare c. pozitionare confuza
b. subpozitionare d. a + b + c
____ 115. Este considerata forma de reclama pe internet:
a. crearea unui site web
b. sponsorizarile pentru continutul site-ului
c. webcastingul
d. participarea la comunitatile web
____ 116. Baza de date interna a companiei face parte din:
a. datele principale
b. datele statistice
c. datele curente
d. datele secundare
____ 117. Disonanta cognitiva (discordanta cognitiva):
a. apare in etapa de cautare a informatiilor deoarece consumatorul nu are acces la
informatii despre produs
b. apare in comportamentul de dupa cumparare atunci cand produsul se strica dupa
prima utilizare
c. apare in etapa de cautare a informatiilor deoarece consumatorul ar trebui sa caute
mai multe informatii si nu are timp
d. nici un raspuns corect
____ 118. In cazul strategiei de demarketing rolul marketingului este de:
a. creare a cererii
b. reducere a cererii
c. dezvoltare a cererii
d. distrugere a cererii
____ 119. Cel mai avansat concept al managementului marketingului este:
a. conceptul de promovare
b. conceptul de marketing relational
c. conceptul de marketing societal
d. conceptul de intreprindere de marketing
____ 120. Tintirea pietei are loc:
a. dupa pozitionarea pe piata
b. dupa segmentarea pietei
c. dupa realizarea mixului de marketing
d. dupa ce firma are un grup de clienti fideli
____ 121. Care dintre conceptele managementului marketingului poate conduce la miopia de marketing:
a. conceptul de productie
b. conceptul de marketing
c. conceptul de produs
d. conceptul de vanzare
____ 122. Nu este element al micromediului de marketing:
a. clientii
b. organismele publice
c. legislatia
d. concurentii
____ 123. Dupa Abraham Maslow nevoile cele mai importante se considera a fi:
a. nevoile sociale
b. nevoile de siguranta
c. nevoile fiziologice
d. nevoile de autorealizare
____ 124. Pentru o cercetare de marketing comerciantii pot obtine informatiile necesare din urmatoarele surse:
a. datele interne, cercetarea de marketing
b. datele interne, inteligenta de marketing, cercetarea de marketing
c. datele interne, datele secundare
d. datele interne, cercetarea observationala, cercetarea sondaj, cercetarea
experimentala
____ 125. Stilul de viata se defineste prin masurarea dimensiunilor AIO care predomina la un consumator si
care se refera la:
a. activitati, interese, opinii
b. abilitati, interese, observatii
c. afaceri, implicare, observatii
d. afinitati, implicare, opinii
____ 126. Nu este concept al management marketingului:
a. conceptul de marketing
b. conceptul de marketing societal
c. conceptul de marketing relational
d. toate variantele sunt concepte ale management marketingului
____ 127. In ce etapa din procesul de adoptare a unui produs nou de catre o persoana poate apare disonanta
cognitiva (discordanta cognitiva):
a. decizia de cumparare
b. evaluarea alternativelor
c. cautarea de informatii
d. comportamentul de dupa cumparare
____ 128. Care este ordinea etapelor procesului de adoptare a unui produs nou:
a. manifestarea interesului, constientizarea, evaluarea, adoptarea, testarea
b. constientizarea, manifestarea interesului, evaluarea, testarea, adoptarea
c. manifestarea interesului, constientizarea, evaluarea, testarea, adoptarea
d. constientizarea, manifestarea interesului, testarea, adoptarea, evaluarea
____ 129. Decizia unui individ de a deveni utilizator permanent al unui produs reprezinta:
a. manifestarea interesului fata de produs
b. testarea produsului
c. evaluarea
d. adoptarea produsului
____ 130. Aliantele strategice fac parte din:
a. conectarea cu lumea din jur
b. conexiunile cu clientii
c. conexiunile cu partenerii de marketing
d. conexiunile largite
____ 131. Demarketingul este o solutie a managementului marketingului in cazul:
a. unei cereri fluctuante care variaza de la un anotimp la altul si are ca scop gasirea
unor modalitati de modificare a manifestarii cererii in vederea sincronizarii ei
b. lipsei cererii cand consumatorii vizati pot manifesta indiferenta fata de produs
c. unei cereri excesive fata de capacitatea organizatiei de a o satisface si are ca scop
reducerea temporara sau permanenta a cererii prea mari
d. nici un raspuns nu este corect
____ 132. Nu este metoda de analiza a portofoliului de afaceri al unei intreprinderi:
a. General Electric
b. Boston Consulting Group
c. Analiza SWOT
d. toate variantele sunt metode de analiza a portofoliului de afaceri al unei
intreprinderi
____ 133. Clientii fac parte din:
a. mediu intern
b. micromediu
c. macromediu
d. mediul demografic
____ 134. Din categoria reclamelor si promotiilor publicitare pe internet nu fac parte:
a. interstitialele
b. webcastingul
c. zgarienorii si dreptunghiurile
d. tickerele
____ 135. In ceea ce priveste piata intreprinderilor si comportamentul de cumparare al acestora nu este
adevarat ca:
a. piata intreprinderilor este foarte vasta
b. comerciantul care lucreaza pentru intreprinderi are de regula de-a face cu
cumparatori mult mai multi dar mai importanti decat pietele de consum
c. pietele intreprinderilor sunt mai concentrate ca localizare geografica decat pietele
de consum
d. achizitiile societatilor comerciale presupun mai multi participanti la procesul
decizional decat achizitiile consumatorilor persoane fizice
e. sunt adevarate toate variantele
____ 136. Care dintre conceptele managementului marketingului sustine ca majoritatea clientilor vor favoriza
produsele care sunt disponibile si convenabile si de aceea managementul trebuie sa se concentreze
asupra imbunatatirii productiei si eficientei distributiei:
a. conceptul de productie
b. conceptul de produs
c. conceptul de vanzare
d. conceptul de marketing
____ 137. Cati pasi cuprinde procesul cercetarii de marketing:
a. patru pasi
b. sase pasi
c. opt pasi
d. nici un raspuns corect
____ 138. Exploatarea comerciala a sarbatorii Craciunului este expresia influentei componentei macromediului:
a. mediul demografic
b. mediul natural
c. mediul institutional
d. mediul cultural
____ 139. Tintirea pietei apare:
a. dupa realizarea mixului de marketing
b. dupa ce firma are un grup de clienti fideli
c. dupa pozitionarea pe piata
d. dupa segmentarea pietei
____ 140. O strategie de marketing este logica de marketing prin care o companie spera sa isi indeplineasca:
a. obiectivele de marketing
b. tacticile de marketing
c. mixul de marketing
d. a + b
e. a + b + c
____ 141. Analiza BCG (Boston Consulting Group) este:
a. o metoda pentru clasificarea stilurilor de siata
b. o analiza prin care firma isi identifica pozitia fata de concurenta
c. o analiza prin care firma isi identifica punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si
amenintarile
d. o metoda de analiza a portofoliului de afaceri al unei firme
____ 142. Este etapa a planului de marketing:
a. platforma de marketing
b. generarea ideilor
c. strategiile de marketing
d. testarea produsului
____ 143. Printre dificultatile cu care se confrunta comertul electronic nu se afla:
a. haos si neoranduiala
b. securitatea
c. conexiuni directe cu clientii
d. cumpararea limitata
____ 144. Cea mai folosita metoda de colectare a informatiilor despre cunostinte, atitudini, preferinte,
motivatia consumatorilor este:
a. cercetarea observationala
b. simularea
c. cercetarea experimentala
d. cercetarea sondaj
____ 145. Este element al mixului de marketing din perspectiva vanzatorului:
a. piata
b. planificarea
c. pretul
d. personalul
____ 146. Faptul ca marketingul se aplica si in organizatiile care nu sunt constituite in vederea obtinerii de
profit (ex: in scoli, spitale, muzee, etc.) reprezinta:
a. legaturi globale
b. aliante strategice
c. largirea conexiunilor
d. legaturile cu valorile si responsabilitatile sociale
____ 147. In raport cu gradul de receptivitate fata de noutate, primele trei grupe de consumatori (adoptatori)
care accepta noutatea sunt:
a. inovatorii, adoptatorii timpurii, majoritatea adoptatorilor timpurii
b. inovatorii, majoritatea adoptatorilor timpurii, majoritatea adoptatorilor tarzii
c. inovatorii, adoptatorii timpurii, majoritatea adoptatorilor tarzii
d. inovatorii, inovatorii timpurii, invatorii tarzii
____ 148. Este forma de publicitate pe internet:
a. merchandisingul
b. agentii de vanzari
c. zgarienorii
d. agendele
____ 149. Printre componentele micromediului intreprinderii se numara:
a. echipamentele industriale
b. structura pe grupe de varsta a clientilor
c. furnizorii de forta de munca
d. legislatia referitoare la exportul produselor firmei
____ 150. Persoanele care adopta un produs nou parcurg mai multe etape. Etapa in care consumatorul este
stimulat sa inceapa sa caute informatii despre produsul nou reprezinta etapa:
a. testarii
b. constientizarii
c. evaluarii
d. manifestarii interesului
____ 151. Principalele tipuri de situatii de cumparare in cazul intreprinderilor-cumparatoare sunt:
a. recumpararea noua, sarcina veche, recumpararea modificata
b. recumpararea indirecta, sarcina noua, cumpararea modificata
c. recumpararea directa, recumpararea modificata
d. recumpararea directa, sarcina noua, recumpararea modificata
____ 152. Cel mai intalnit tip de site este cel care apartine:
a. unui consumator de produse de lux
b. unei companii
c. unei persoane fizice
d. unui spital
e. a + b + c + d
____ 153. Toti membrii unei organizatii care joaca un rol in procesul de achizitionare formeaza un grup care
include utilizatori efectivi ai produsului, oameni care iau decizia de cumparare efectiva, oameni care
influenteaza decizia de cumparare, cei care se ocupa de documentarea asupra produsului si cei care
se ocupa cu cumpararea propriu-zisa. Acest grup poarta numele de:
a. nisa de piata
b. centru de cumparare
c. grup de aprovizionare
d. nucleu de cumparare
____ 154. Mediul demografic reprezinta unul din factorii:
a. care afecteaza direct, permanent si puternic capacitatea companiei de a-si satisface
clientii
b. care formeaza cererea de marfuri, creaza pietele
c. cu o evolutie usor previzibila
d. cei mai importanti ai micromediului
____ 155. Motivul de cumparare:
a. este o perceptie
b. este o dorinta
c. este o nevoie cand ajunge la un anumit nivel de intensitate
d. este procesul prin care indivizii selecteaza si interpreteaza informatiile pentru a-si
construi o imagine unitara despre lume
____ 156. Statutul si rolul social al unei persoane este un factor al:
a. mediului intern
b. mediului demografic
c. micromediului
d. macromediului firmei
____ 157. In ceea ce priveste comportamentul de dupa cumparare, in urma realizarii cumparaturilor majore
apare de obicei o stare de disconfort care este intalnita sub denumirea de:
a. deformare selectiva
b. nemultumire acuta
c. discordanta cognitiva
d. retentie selectiva
____ 158. Este element al mixului de marketing din perspectiva cumparatorului:
a. promovarea
b. cantitatea cumparata
c. distributia
d. costul
____ 159. Este forma de promovare pe internet:
a. participarea la targuri si expozitii
b. sponsorizarea
c. cuponul
d. agendele
____ 160. Ce grupa cuprinde doar factori ai micromediului:
a. clientii, furnizorii, firmele de distributie, factorii tehnologici
b. compania, concurentii, clientii, intermediarii
c. clientii, concurentii, factorii naturali, furnizorii
d. factorii demografici, intermediarii, compania, factorii naturali
____ 161. Familia este cel mai tipic exemplu de:
a. grup de adeziune
b. grup de referinta
c. grup aspirational
d. a + b + c
____ 162. Nu este adevarat ca:
a. fiecare cultura cuprinde mai multe subculturi
b. subculturile sunt grupuri de oameni care au diferite sisteme de valori determinate
de situatii si experiente de viata tipice fiecarei persoane
c. multe subculturi alcatuiesc segmente de piata importante, iar comerciantii
proiecteaza adesea produse si programe de marketing adaptate nevoilor acestora
d. subculturile sunt grupuri culturale distincte constituite de cele mai multe ori dupa
criterii geografice
____ 163. Pozitionarea pe piata:
a. este un concept sinonim cu tintirea pietei
b. apare inainte de tintirea pietei
c. apare dupa tintirea pietei
d. nu exista un astfel de concept
____ 164. Din tipologia pietelor de consum fac parte:
a. pietele consumatorilor, pietele industriale, pietele de servicii, pietele globale,
pietele de afaceri
b. pietele consumatorilor finali, pietele intermediarilor, pietele distribuitorilor, pietele
agentilor de vanzari, pietele de afaceri
c. pietele consumatorilor, pietele de afaceri, pietele de distribuitori, pietele
guvernamentale, pietele internationale
d. nici un raspuns corect
____ 165. Cele mai multe tranzactii comerciale pe internet au loc:
a. B B – tranzactii comerciale pe internet intre firme
b. C C – tranzactii comerciale pe internet intre clienti
c. B C – tranzactii comerciale de la firma la client
d. C B – tranzactii comerciale pe internet conduse de clienti care iau initiativa in a
contacta firmele
____ 166. Conform teoriei lui Sigmund Freud:
a. comportamentul consumatorului pentru a fi inteles trebuie studiat procesul de
perceptie a unor stimuli de catre acesta
b. indivizii nu constientizeaza de cele mai multe ori adevaratele resorturi psihologice
care le contureaza comportamentul
c. nevoile umane sunt aranjate pe o scara ierarhica, incepand de la cea mai
imperioasa pe treapta cea mai de jos, pana la cea mai putin imperioasa pe treapta
de sus
d. comportamentul consumatorului este diferit in functie de ciclul de viata al
produsului achizitionat
____ 167. Conexiunile de marketing cu lumea din jur presupun:
a. conexiuni largite, contactul direct, conexiuni globale
b. conexiuni globale, conexiuni cu valori si responsabilitati sociale, largirea
conexiunilor
c. alinate strategice, legaturi globale, conectare mai selectiva
d. conectare mai selectiva, conectare globala, conectare directa
____ 168. Relatiile dintre afacerile electronice, comertul electronic si marketingul electronic sunt:
a. afacerile electronice > comertul electronic, marketingul electronic > afacerile
electronice;
b. marketingul electronic > afacerile electronice, comertul electronic = marketingul
electronic
c. marketingul electronic > comertul electronic, comertul electronic > afacerile
electronice;
d. comertul electronic > marketingul electronic, afacerile electronice > comertul
electronic;
____ 169. Consumatorii se tem ca vor fi afectati de mesaje de marketing fara sa-si dea seama, fenomen ce este
cunoscut sub denumirea de:
a. publicitate gratuita
b. publicitate excesiva
c. publicitate subliminala
d. publicitate mascata
____ 170. Grija unei firme producatoare, a unui tip de deodorant care nu este tip aerosol, pentru nepoluarea
mediului inconjurator tine de:
a. mediul natural
b. mediul cultural
c. mediul intern
d. mediul tehnologic
____ 171. Sursa de informatii care reprezinta colectarea si analiza sistematica a informatiilor disponibile public
despre competitori si despre dezvoltarile din mediul de marketing este:
a. cercetarea de marketing
b. sondajul
c. inteligenta de marketing
d. datele interne
____ 172. Deformarea selectiva se refera la:
a. tendinta oamenilor de a filtra majoritatea informatiilor la care sunt expusi
b. tendinta oamenilor de a interpreta informatiile intr-un mod care se pliaza pe
conceptiile lor anterioare
c. tendinta oamenilor de a retine informatiile care nu intra in conflict cu atitudinile si
parerile lor
d. tendinta oamenilor de a fi nepasatori la mesajele promotionale
____ 173. Liderii de opinie sunt acei indivizi care datorita unor abilitati speciale, a cunostintelor pe care le
poseda, a personalitatii sau a altor caracteristici exercita o influenta puternica asupra celorlalti
membrii ai:
a. grupului de adeziune
b. grupului de referinta
c. grupului modal
d. a + b + c
____ 174. Baza de date interna a companiei face parte din:
a. datele principale
b. datele statistice
c. datele curente
d. datele secundare
____ 175. Micromediul firmei face parte din:
a. mediul intern
b. mediul demografic
c. macromediul firmei
d. mediul extern
____ 176. Nu este etapa a procesului decizional al cumparatorului:
a. cautarea informatiilor
b. generarea ideilor
c. evaluarea alternativelor
d. recunoasterea nevoii
____ 177. Procesul de adoptare a unui produs pe piata se realizeaza prin mai multe etape: 1) etapa de evaluare; 2) etapa
de manifestare a interesului; 3) etapa de testare; 4) etapa de adoptare; 5) etapa de constientizare. Ordinea de
succesiune a acestor etape este urmatoarea:
a. 5 – 3 – 1 – 2 – 4
b. 2 – 5 – 1 – 3 – 4
c. 2 – 3 – 5 – 4 – 1
d. 5 – 2 – 1 – 3 – 4
____ 178. Tintirea pietei apare:
a. dupa ce firma are un grup de clienti fideli
b. dupa segmentarea pietei
c. dupa pozitionarea pe piata
d. dupa realizarea mixului de marketing
____ 179. Care dintre conceptele managementului marketingului sustine faptul ca utilizatorii (clientii) vor
favoriza produsele care ofera cel mai mult din punct de vedere al calitatii, performantei si trasaturilor
inovatoare si de aceea managementul trebuie sa se concentreze pe imbunatatirea produselor:
a. conceptul de productie
b. conceptul de vanzare
c. conceptul de produs
d. conceptul de marketing
____ 180. Datele care constau in informatii stranse special pentru scopul specific al cercetarii de marketing in
derulare se numesc:
a. date interne
b. date curente
c. date principale
d. date secundare
____ 181. Este etapa a planului de marketing:
a. platforma de marketing
b. strategiile de marketing
c. generarea ideilor
d. testarea produsului
____ 182. Declaratia de misiune trebuie sa fie orientata mai ales:
a. catre produs
b. catre concurenta
c. catre piata
d. toate variantele de mai sus in acelasi timp
____ 183. Versiunea pe internet a comertului prin mijloace orale care implica ideea unui mesaj e-mail care este
atat de reusit incat clientii vor dori sa-l transmita mai departe prietenilor lor se numeste:
a. marketing societal
b. webcasting
c. interstitiale
d. marketing viral
____ 184. Nevoile umane sunt:
a. un motiv ce are o anumita intensitate
b. date de cultura si personalitatea fiecarui individ
c. stari de privatiune resamtita
d. mai numeroase decat dorintele
____ 185. In care din situatiile urmatoare de cumparare a intreprinderilor, actul de achizitionare implica o
decizie de rutina, cumparatorul inaintand o comanda noua fara a opera modificari:
a. recumpararea directa
b. sarcina noua
c. recumpararea modificata
d. sarcina modificata
____ 186. Consumatorii se tem ca vor fi afectati de mesaje de marketing fara sa-si dea seama, fenomen ce este
cunoscut sub denumirea de:
a. publicitate gratuita
b. publicitate mascata
c. publicitate excesiva
d. publicitate subliminala
____ 187. Un segment de piata trebuie sa fie:
a. cel mai mic grup omogen posibil de identificat
b. cel cai vast grup eterogen posibil de identificat
c. cel mai vast grup omogen posibil de identificat
d. cel mai mic grup eterogen posibil de identificat
____ 188. Stadiul practicii de marketing care se refera la infiintarea societatilor de catre indivizi care traiesc pe
baza inteligentei lor, care vizualizeaza o oportunitate si bat la orice usa pentru a capta atentia, se
numeste:
a. marketing prenorial
b. marketing intreprenorial
c. marketing in formule
d. marketing antreprenorial
____ 189. Care dintre conceptele managementului marketingului sustine ca realizarea scopurilor organizatorice
depinde de stabilirea nevoilor si dorintelor pietelor tinta si livrarea satisfactiilor dorite mai eficient
decat concurenta:
a. conceptul de marketing societal
b. conceptul de marketing
c. conceptul de vanzare
d. conceptul de marketing relational
____ 190. Pentru o firma este mai important sa cunoasca:
a. micromediul
b. macromediul
c. mediul de marketing
d. mediul intern
____ 191. Din tipologia pietelor de consum fac parte:
a. pietele consumatorilor, pietele industriale, pietele de servicii, pietele globale,
pietele de afaceri
b. pietele consumatorilor, pietele de afaceri, pietele de distribuitori, pietele
guvernamentale, pietele internationale
c. pietele consumatorilor finali, pietele intermediarilor, pietele distribuitorilor, pietele
agentilor de vanzari, pietele de afaceri
d. nici un raspuns corect
____ 192. Familia este cel mai tipic exemplu de:
a. grup de adeziune
b. grup de referinta
c. grup aspirational
d. a + b + c
____ 193. Ultimele trei etape ale procesului de adoptare de catre consumatori a unui produs nou sunt:
a. etapa de manifestare a interesului, etapa de testare, etapa de adoptare
b. etapa de evaluare, etapa de testare, etapa de adoptare
c. etapa de adoptare, etapa de testare, etapa de cumparare
d. etapa de testare, etapa de evaluare, etapa de adoptare
____ 194. Care sunt factorii care pot sa se interpuna intre intentia de cumparare si decizia de cumparare:
a. deformarea selectiva si factorii situationali surpriza
b. publicitatea subliminala si atentia selectiva
c. atitudinea celorlalti si factorii situationali surpriza
d. atitudinea celorlalti si retentia selectiva
____ 195. Persoanele care adopta un produs nou parcurg, de obicei, mai multe etape. Etapa in care
consumatorul se gandeste daca merita sa incerce si el acest produs reprezinta etapa:
a. testarii
b. constientizarii
c. evaluarii
d. adoptarii
____ 196. Nevoile umane sunt aranjate pe o scara ierarhica, incepand de la cea mai imperioasa pe treapta de
jos, pana la cea mai putin imperioasa pe treapta de sus in cazul:
a. teoriei lui Freud
b. teoriei lui Kotler
c. teoriei lui Herzberg
d. nici un raspuns corect
____ 197. In ceea ce priveste segmentele de piata nu este adevarat ca:
a. trebuie sa fie distincte si sa raspunda diferit la programe diferite de marketing
b. trebuie sa fie suficient de mari pentru a fi profitabile
c. trebuie sa fie cat mai mici pentru a fi profitabile
d. trebuie sa fie usor de abordat si de servit
____ 198. Este considerata forma de reclama pe internet:
a. crearea unui site web
b. participarea la comunitatile web
c. webcastingul
d. sponsorizarile pentru continutul site-ului
____ 199. Liderii de opinie sunt acei indivizi care datorita unor abilitati speciale, a cunostintelor pe care le
poseda, a personalitatii sau a altor caracteristici exercita o influenta puternica asupra celorlalti
membrii ai:
a. grupului de adeziune
b. grupului de referinta
c. grupului modal
d. a + b + c
____ 200. O strategie de marketing este logica de marketing prin care o companie spera sa isi indeplineasca:
a. obiectivele de marketing
b. tacticile de marketing
c. mixul de marketing
d. a + b
e. a + b + c
____ 201. Cel mai avansat concept al managementului marketingului este:
a. conceptul de intreprindere de marketing
b. conceptul de marketing relational
c. conceptul de marketing direct
d. conceptul de marketing societal
____ 202. Grija unei firme producatoare, a unui tip de deodorant care nu este tip aerosol, pentru nepoluarea
mediului inconjurator tine de:
a. mediul cultural
b. mediul natural
c. mediul intern
d. mediul tehnologic
____ 203. Conceptul de productie este inca o filosofie utila:
a. cand oferta pentru un produs depaseste cererea
b. cand cererea pentru un produs este egala cu oferta
c. cand cererea pentru un produs depaseste oferta
d. a + b
____ 204. Nu este element al macromediului firmei:
a. nivelul tehnologic
b. mediul natural
c. organismele publice
d. legislatia
e. toate variantele fac parte din macromediu
____ 205. Nu este element al mixului de marketing din perspectiva cumparatorului:
a. costul
b. solutia clientului
c. distributia
d. comoditatea
e. toate variantele sunt elemente ale mixului din perspectiva cumparatorului
____ 206. Conceptul de marketing nu este similar cu cel de distributie. Scopul final al marketingului este:
a. satisfacerea nevoilor si dorintelor consumatorului
b. vanzarea si promovarea
c. obtinerea de profituri de pe urma volumului de vanzari
d. obtinerea de profituri de pe urma satisfaceri clientului
____ 207. Nivelul cel mai avansat pe care-l poate atinge organizarea de marketing este:
a. crearea de directii de marketing
b. constituirea in cadrul structurii organizatorice a intreprinderii a unui compartiment
specializat de marketing
c. „intreprinderea de marketing”
d. gruparea majoritatii activitatilor de marketing intr-unul din compartimentele
traditionale
____ 208. La nivelul unitate strategica de activitate este realizat mai intai:
a. planul de afaceri
b. planul strategic al unei firme
c. planul de marketing
d. programul de marketing
____ 209. Capacitatea potentiala a pietei unei firme fata de capacitatea efectiva a pietei acesteia este:
a. inferioara
b. superioara
c. egala
d. nu se pot compara
____ 210. Celor 4P ai mixului de marketing din perspectiva vanzatorului ii corespund 4C din punctul de vedere
al clientului. Unui din urmatoarele elemente nu este element al mixului clientului:
a. cheltuielile acestuia
b. comoditatea
c. comunicarea
d. cunostintele acestuia
____ 211. Care din urmatoarele exemple pot fi considerate puncte tari, in cadrul analizei SWOT efectuate de o
anumita firma:
1. cererea mare pentru produsele firmei
2. o strategie de marketing coerenta si eficienta
3. cota mare de piata
4. ritmul inalt de crestere economica
5. intensitatea scazuta a concurentei
6. imaginea favorabila a produselor firmei
a. 2,3,6
b. 1,3,4
c. 3,4,5
d. 4,5,6
____ 212. Nu este modalitate de control a planurilor de marketing:
a. controlul pe baza planului anual
b. controlul profitabilitatii
c. controlul strategic
d. controlul costurilor
____ 213. …………………….. este procesul social sau managerial prin care indivizii sau grupurile de indivizi obtin ceea ce
au nevoie si ceea ce isi doresc prin producerea, oferirea si schimbul de produse ce au o anumita valoare.
a. marketingul c. marketingul clasic
b. managementul marketingului d. demarketingul
____ 214. Marketingul modern presupune ………………………………contra unui profit.
a. productia de bunuri c. dezvoltarea tehnica a produselor
b. satisfacerea nevoilor consumatorului d. toate variantele sunt corecte
____ 215. Astazi conexiunile cu clientii au urmatoarele caracteristici:
– conectarea se realizeaza cu clienti selecti mai atent
– …………………………………………
– …………………………………………
a. – relatii care sa dureaze o viata
– contactul direct organizatie clienti
c. – realizarea de catre organizatie a unor
relatii profitabile pentru ea
– contact prin cat mai multi intermediari
specializati
b. – contactul direct organizatie clienti
– relatii cu alti agenti economici
pozitionati strategic
d. – relatii organizatie clienti imediate
– contact prin cat mai multi intermediari
specializati
____ 216. Din punctul de vedere al cumparatorului, intr-o lume a conexiunilor, cei 4 P (mixul de marketing) ar
putea fi descrisi ca 4 C:
Produs – solutia clientului (customer solution)
Pret – …………………….
Plasament (distributie) – convenienta (comoditatea)
Promovare – …………………….
a. – costul clientului
– comunicarea
c. – cheltuiala
– convingere
b. – costul pretului produsului
– feed-back-ul clientului
d. – cost
– cumparare
____ 217. Nu este element al mixului de marketing din perspectiva cumparatorului:
a. cost c. comunicare
b. cumparare d. comoditate
____ 218. ………………………………… consta in oameni, echipamente si proceduri menite sa adune, sa sorteze si sa
analizeze informatiile necesare luarii unor hotarari de marketing.
a. Marketingul c. Sistemul informational de marketing
b. Managementul-marketingului d. AIDA
____ 219. Folosirea inadecvata a cercetarii de marketing poate sa faca rau sau sa enerveze consumatorii. Care din
variantele de mai jos reprezinta o problema majora a eticii in cercetarea de marketing?
a. amestecul in intimitatea consumatorului c. dezvaluirea scopului cercetarii
b. intocmirea chestionarului unui sondaj d. clarificarea problemei de cercetat
____ 220. Cea mai des utilizata metoda pentru clasificarea stilurilor de viata este cea elaborata de firma SRI
CONSULTING. Cum se numeste aceasta metoda?
a. AIO c. tipologia valorilor si stilurilor de viata
(VALS)
b. SWOT d. BCG
____ 221. Care din urmatoarele variante nu reprezinta proces perceptual care poate determina perceptia oamenilor in
mod diferit a aceluiasi stimul?
a. atentia selectiva c. intalegerea selectiva
b. deformarea selectiva d. retentia selectiva
____ 222. Nu face parte din etapele procesului decizional de cumparare:
a. recunoasterea nevoii c. evaluarea alternativelor
b. intelegerea nevoiii d. decizia de cumparare
____ 223. Nu face parte din etapele procesului decizional de cumparare:
a. cautarea de informatii c. perceptia dorintei
b. decizia de cumparare d. comportamentul de dupa cumparare
____ 224. …………………………… reprezinta analiza, planificare, implementarea si controlul programelor proiectate sa
creeze, sa construiasca si sa mentina schimburi profitabile cu cumparatorii tinta in scopul realizarii de
obiective organizationale.
a. Marketingul c. Demarketingul
b. Managementul marketingului d. Remarketingul
____ 225. Aliantele strategice reprezinta:
a. parteneriate cu clientii profitabili c. parteneriate intre firme puternice, chiar
intre firme ce erau concurente in trecut
b. parteneriate cu ministerele d. o parte esentiala a relatiilor publice
____ 226. Este element al mixului de marketing din perspectiva vanzatorului:
a. produs c. comoditate
b. cost d. piata
____ 227. Evaluarea de catre o organizatie a nivelului de atractivitate al fiecarui segment de piata si selectarea
unuia sau mai multor segmente pe care doreste sa le abordeze reprezinta:
a. segmentarea pietei c. tintirea pietei
b. pozitionare pe piata d. mix de marketing
____ 228. Instrumentele tactice de marketing, referitoare la produs, pret, distributie (plasament) si promovare,
pe care firma le combina ca sa produca o anumita reactie din partea pietei vizate constituie:
a. marketingul c. mixul de marketing
b. demarketingul d. managementul marketingului
____ 229. Stabilirea in mintea consumatorilor vizati, a unui loc clar, distinct si favorabil pentru un anumit
produs, vizavi de produsele concurente reprezinta:
a. segmentarea pietei c. tintirea pietei
b. pozitionare pe piata d. mix de marketing
____ 230. Divizarea pietei in grupuri mai mici de cumparatori, cu nevoi, un comportament si caracteristici
distincte, care vor necesita produse sau mixuri de marketing diferite reprezinta:
a. segmentarea pietei c. tintirea pietei
b. pozitionare pe piata d. mix de marketing
____ 231. Nu este nivel de segmentare a pietei:
a. marketing pe segmente c. marketing pe nise
b. marketing local d. marketingul de masa
____ 232. Mai este denumit si one-to-one marketing:
a. marketingul local c. marketingul pe segmente
b. marketingul individual d. marketingul pe nise
____ 233. Segmentarea psihografica imparte cumparatorii pe grupuri in functie de:
a. zona geografica c. varsta
b. stilul de viata d. atitudinea cumparatorului
____ 234. In procesul de evaluare a segmentelor de piata o companie trebuie sa aiba in vedere:
a. obiectivele si propriile sale resurse c. marimea si imposibilitatile de
dezvoltare ale unui segment
b. gradul de eterogenitate a unui segment
pornind de la structura sa
d. resursele si strategia de dezvoltare a
concurentilor
____ 235. Daca o firma hotaraste sa ignore diferentele dintre segmente si sa aiba o oferta unica pentru intreaga
piata este folosit:
a. comertul nediferentiat c. marketingul concentrat
b. comertul diferentiat d. demarketingul
____ 236. Daca o firma se bazeaza pe oferte separate pentru fiecare segment de piata ales de ea foloseste:
a. comertul nediferentiat c. marketingul concentrat
b. comertul diferentiat d. remarketingul
Yes/No
Indicate whether you agree with the sentence or statement.
____ 237. Exista cinci pasi importanti in identificarea pietei tinta?
____ 238. Intranetul este o retea care leaga a companie de furnizorii si distribuitorii sai?
____ 239. Programele de actiune sunt o etapa a planului de marketing?
____ 240. Amestecul in intimitatea consumatorului este considerata o problema majora in cazul cercetarilor de
marketing?
____ 241. Exista cinci pasi importanti in identificarea pietei tinta?
____ 242. Segmentarea pietei, identificarea consumatorilor tinta si pozitionarea se realizeaza pentru obtinerea
unui avantaj competitiv?
____ 243. Organismele publice sunt o componenta a macromediului firmei?
____ 244. Veniturile din sponsorizari sunt o sursa de venit in comertul pe internet?
____ 245. Astazi se considera ca marketingul este mult prea important pentru a fi lasat in sarcina exclusiva a
departamentului de marketing?
____ 246. Astazi cele mai multe companii vor sa cunoasca foarte bine nevoile consumatorilor si de aceea este
recomandabil ca ele sa aplice un marketing de masa?
____ 247. Conexiunile indirecte fac parte din conexiunile cu clientii?
____ 248. Programele de actiune sunt o etapa a planului de marketing?
____ 249. Nevoile umane sunt mai numeroase decat dorintele umane?
____ 250. General Electric este o metoda de analiza diagnostic, fiind o etapa a planului de marketing, ea
aratand punctele tari si slabe, atuurile si slabiciunile firmei?
Introducere in marketing
True/False
Indicate whether the sentence or statement is true or false.
____ 1. In mediul concurential actual firmele trebuie sa aleaga segmentele pentru care au avantajul
concurential cel mai mare.
____ 2. Cumpararea unui produs este comoda datorita comertului electronic.
____ 3. Cumpararea on-line a unui produs prin internet este interactiva.
____ 4. Sponsorizarile pentru continutul site-ului sunt o alta forma de reclama pe internet.
____ 5. Printre obtacolele pe care comerciantii online le au de infruntat se numara securitatetea datelor
firmei si conturilor clientilor.
____ 6. Factorii macromediului influenteaza toti ceilalti factori din micromediu si indirect pe organizatia analizata.
____ 7. Decizie de cumparare este doar o etapa a procesului decizional de cumparare, in care consumatorul
achizitioneaza efectiv produsul.
____ 8. Planificarea strategica poate aduce beneficii tuturor tipurilor de firme, mari sau mici, nou infiintate
sau mature.
Multiple Choice
Identify the letter of the choice that best completes the statement or answers the question.
____ 9. Cand resursele companiei sunt limitate, in loc sa incerce sa acopere un procent redus dintr-o piata
vasta firmele incearca sa obtina un procent mare dintr-un segment mic de piata folosind:
a. comertul nediferentiat c. marketingul concentrat
b. comertul diferentiat d. demarketingul
____ 10. Este eroare majora de pozitionare pe piata pe care o companie trebuie sa o evite:
a. suprapozitionarea c. pozitionarea fata de concurenta
b. ultrapozitionarea d. pozitionarea in avans
____ 11. Aparitia notiuni de segment de piata (masa de cumparatori ce prezinta caracteristici comune) a atras
dupa sine elaborarea a trei strategi de marketing. Nu este o astfel de strategie:
a. Marketing nediferentiat c. Marketing strategic
b. Marketing concentrat d. Marketing diferentiat
____ 12. Este conditie ca segmentarea pietei de catre firma sa fie eficienta:
a. numarul cat mai mare de segmente
descoperite
c. in cadrul segmentelor populatia sa fie
cat mai eterogena
b. pertinenta segmentarii d. este eficienta oricum numai ca firmele
nu cunosc importanta ei
____ 13. Daca o firma foloseste prea multe campanii publicitare separate in acelasi timp, creandu-se o
imagine confuza in mintea consumatorilor inseamna ca eroarea majora de pozitionare pe piata pe
care o face firma se numeste:
a. suprapozitionare c. pozitionare confuza
b. subpozitionare d. a + b + c
____ 14. Tintirea pietei are loc:
a. dupa pozitionarea pe piata c. dupa realizarea mixului de marketing
b. dupa segmentarea pietei d. dupa ce firma are un grup de clienti
fideli
____ 15. …………………… reprezinta un grup mai restrans obtinut in urma divizarii unui segment de piata in
subsegmente sau prin definirea unui grup cu un set distinctiv de trasaturi si care doreste o combinatie
speciala de beneficii.
a. segmentul de piata c. personalizarea pietii
b. nisa de piata d. tintirea pietii
____ 16. Procesul de creare, mentinere si intretinere a relatiilor cu clientii firmei, dar si cu toti ceilalti
detinatori de interese (distribuitori, furnizori, etc.) este obiectul:
a. marketingului direct c. marketingului relational
b. marketingului serviciilor d. marketingului tranzactional
____ 17. Conceptul potrivit caruia o firma ar trebui sa ia decizii de marketing tinand seama de nevoile
consumatorilor, de interesele lor pe termen lung, de nevoile firmei si de interesele de perspectiva ale
societatii in ansamblu este:
a. marketing relational c. marketing social
b. marketing direct d. marketingul serviciilor
____ 18. Marketingul modern reprezinta
a. satisfacerea consumatorilor c. satisfacerea consumatorilor contra unui
profit
b. maximizarea profitului d. incheierea unor tranzactii profitabile
____ 19. Procesul de creare si mentinere a unui echilibru strategic intre obiectivele si capacitatile organizatiei
si ocaziile de piata in continua schimbare constituie:
a. marketingul operational c. mixul de marketing
b. planificarea strategica d. sincromarketingul
____ 20. Misiunile nu trebuie:
a. sa fie realiste c. schimbate des
b. sa fie specifice d. sa fie motivante, fara sa se refere la
obtinerea de profituri
____ 21. Obiectivele strategice trebuie sa fie:
a. testate c. ambigue
b. rigide d. masurabile
____ 22. Planul strategic defineste:
a. demarketing c. misiunea si obiectivele generale ale
companiei
b. mixul de marketing d. sistemul informational de marketing
____ 23. Un segment de piata consta in:
a. consumatori care raspund la fel unui
set dat de eforturi de marketing.
c. consumatori care raspund diferit unui
set dat de eforturi de marketing.
b. consurenti strategici care copiaza modul
de abordare a pietelor
d. consumatori care raspund la fel unui
set dat de eforturi de marketing si in
aliantele strategice ale organizatiei
____ 24. Verificarea performantelor actuale in functie de planul anual si luarea de masuri corective acolo
unde este necesar reprezinta controlul:
a. operational c. individual
b. strategic d. de grup
____ 25. Un instrument major pentru controlul strategic care consta intr-o examinare cuprinzatoare,
sistematica, independenta si periodica a mediului, obiectivelor, strategiilor si activitatilor unei
companii pentru a determina zonele problema si oportunitatile reprezinta:
a. mixul de marketing c. miopia de marketing
b. auditul de marketing d. marketingul operational
____ 26. Totalitatea activitatilor si produselor unei organizatii formeaza:
a. misiunea organizatiei c. portofoliul organizatiei
b. auditul de marketing d. planul strategic
____ 27. Retea care conecteaza oamenii dintr-o companie unul cu celalalt si cu reteaua companiei constituie:
a. internetul firmei c. web marketing
b. extranetul firmei d. intranetul firmei
____ 28. Factorii din exteriorul organizatiei care influenteaza direct capacitatea firmei de a-si desfasura
activitatea formeaza:
a. micromediul c. micromarketingul
b. macromediul d. macromarketingul
____ 29. Totalitatea factorilor din interiorul sau exteriorul organizatiei care influenteaza activitatea acesteia
direct sau indirect, pe termen lung sau scurt constituie:
a. micromediul c. mediul de marketing
b. sistemul informetional de marketing d. planificarea strategica
____ 30. Micromediul reprezinta totalitatea factorilor care afecteaza activitatea firmei:
a. indirect, pe termen lung si slab c. direct si puternic
b. direct, permanent si slab d. direct, permanent si puternic
____ 31. Grupul care au o influenta directa (prin contact nemijlocit) asupra atitudinilor si comportamentului
unei persoane reprezinta:
a. grup de adeziune c. liderii de opinie
b. grup de referinta d. centrul de cumparare
____ 32. Ansamblul persoanelor si unitatilor care participa la procesul decizional de cumparare desfasurat in
cadrul unei firme reprezinta:
a. grup de adeziune c. liderii de opinie
b. grup de referinta d. centrul de cumparare
____ 33. Acei indivizi din cadrul unui grup de referinta care, datorita unor abilitati speciale, a cunostintelor pe
care le poseda, a personalitatii sau a altor caracteristici exercita o influenta puternica asupra celorlalti
membri ai grupului se numesc:
a. lideri de opinie c. acceptanti timpurii
b. grup de adeziune d. centru de cumparare
____ 34. Membrii centrului de achizitionare al unei organizatii carora le revine sarcina de a-i selecta sau
aproba pe furnizorii finali se numesc:
a. lideri de opinie c. decidenti
b. formatori ai cererii d. grup de referinta
____ 35. Este conditie ca segmentarea pietei de catre firma sa fie eficienta:
a. numarul cat mai mare de segmente
descoperite
c. in cadrul segmentelor populatia sa fie
cat mai eterogena
b. pertinenta segmentarii d. este eficienta oricum numai ca firmele
nu cunosc importanta ei
____ 36. Mediul extern va influenta actiunile de marketing ale intreprinderii prin urmatoarele tipuri de comportamente:
a. comportamentul cumparatorilor si
comportamentul distribuitorilor
c. comportamentul cumparatorilor si
comportamentul guvernamental
b. comportamentul comerciantilor,
comportamentul si pozitia concurentei
d. toate variantele de la punctul a, b, c
____ 37. Este element al macromediului:
a. micromediul c. mediul cultural
b. micromarketingul d. mediul de marketing
____ 38. Clasa sociala poate fi operationalizata prin urmatoarele caracteristici:
a. nivelul de educatie c. veniturile
b. ocupatia d. toate variantele
____ 39. Rezumatul planului de marketing presupune:
a. descrierea succinta a continutului planului c. lista obiectivelor de marketing
b. precizarea sintetica a misiunii firmei d. situatia predenta de pe piata
____ 40. Programele de actiune sunt:
a. o etapa in elaborarea strategiei de
marketing
c. o etapa in dezvoltarea noilor produse
b. o etapa a unui plan de marketing d. o etapa a ciclului de viata a unui produs
____ 41. Analiza SWOT reprezinta:
a. rezumatul planului de marketing c. sinteza analizei mediului de marketing
b. analiza portofoliului de produse d. instrumentul de control al politicii de
marketing
____ 42. Conceptul de vanzare al management-marketingului pune accentul pe:
a. necesitatea productiei de masa c. imbunatatirea calitatii si performantelor
produsului
b. generarea de vanzari repetate de la clientii
satisfacuti
d. utilizarea unor mijloace de promovare
larga, de desfacere a ceea ce a produs o
intreprindere, de convingere a
cumparatorilor
____ 43. Linerii de opinie sunt:
a. persoane care, datorita unor abilitati
speciale, a cunostintelor pe care le
poseda, a personalitatii sau a altor
caracteristici exercita o influenta
puternica asupra celorlalti membri ai
grupului
c. persoane care realizeaza actul cumpararii
la punctul de vanzare
b. persoane care iau decizia de cumparare d. persoane care platesc bunurile sau
serviciile cumparate sau achizitionate
____ 44. Mediul de marketing reprezinta un concept:
a. sinonim celui de mediu extern c. definit de relatiile in care opereaza o firma
b. care include atat mediul extern cat si
mediul intern
d. sinonim celui de mix de marketing
____ 45. Investitiile si inovatiile sunt elemente specifice prin care se poate exprima evolutia:
a. mediului economic c. mediului natural
b. mediului tehnologic d. micromediului
____ 46. Care dintre conceptele management marketingului poate duce la miopie de marketing:
a. conceptul de productie c. conceptul de vanzare
b. conceptul de produs d. conceptul de promovare
____ 47. Mediul demografic presupune:
a. structura pe grupe de varsta a populatiei c. resursele naturale si clima
b. nivelul de instruire al populatiei unei tari d. inovatiile si inventiile din domeniul de
interes al organizatiei
Yes/No
Indicate whether you agree with the sentence or statement.
____ 48. Analiza BCG este o metoda pentru clasificarea stilurilor de viata?
____ 49. Analiza BCG este o sinteza a analizei mediului de marketing?
____ 50. Analiza BCG este o metoda de analiza a portofoliului de produse (portofolilului de activitati), ca si
analiza SWOT?

Raspunsuri

1F 2F 3F 4F 5 F6 F6F 7F 8A 9A 10F 11F 12A 13F 14A 15 A 16F 17F 18F 19A 20F 21A 22F 23F 24F 25F 26F 27F 28F 29F 30 F 31F 32A 3F 34F
Multiple Choice
35c 36C 37B 38A 39B 4OB 41C 42A 43B 44B 45D 46B 47 B 48D 49B 50C 51A 52C 53C 54B 55D 56D 57B 58C 59D 60A 61C 62C 63D64A 65B 66C 67C 68C 69 B 70B 71C 72B 73B 74 B 75 D 76B 77D 78C 79B 80 C 81B 82 A 83D 84 B 85D 86C 87D 88C 89B 90b 91 b 92c 93 b 94 a 95b 96d 97d 98a 99a 100 a 101 c 102 c 103 a 104b 105 c 106 a 107 b , 108c 109c 110 d 111 c 112b 113a 114 c 115 b 116 d 117 d 118 b 119c 120b 121c 122c 123c 124 b 125 a 126c 127 d 128 b 129d 130c 131 c 132 ? 133 b 134b 135b 136 a 137a 138d 139d 140 a 141d 142 c 143c 144d 145c 146c 147a 148 c 149a 150 d 151 d 152 b 153 b 154b 155 c 156 a 157c 158d 159 b 160b 161 a 162 b 163 c 164c 165a 166b 167b 168d 169c 170a 171 c 172b 173b 174d 175d 176b 177d 178b 179c 180c 181 b 182 c 183d 184 c 185 a 186d 187c 188d 189b 190c 191b 192 a 193b 194c 195c 196d 197c 198d 199b 200a 201d 202b 203c 204 c 205 c 206d 207c 208d 209b 210d 211a 212d 213a 214b 215a 216a 217b 218c 219a 220c 221c 222b 223c 224b 225c 226a 227c 228c 229b 230a 231d 232d 233b 234a 235a 236b 237nu 238nu 239da 240da 241nu 242da 243nu 244da 245da 246nu 247nu 248da 249nu 25o nu
partea a doua
true/false
1A 2A 3F 4A 5A 6F 7A 8A 9C 10D ???11C 12C??13C 14B 15B 16C 17C??/18C 19C 20C 21D 22C 23A???24A 25B 26C 27D 28B 29C 30D 31C 32D 33A 24D 35B 36A 37C 38D 39A 40B 41C 42D 43A 44B 45B 46B 47A 48NU 49DA 50 NU

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *