Cod deontologic pentru Google, Yahoo si Microsoft

Cele mai mari trei companii de Internet din lume, Google, Yahoo si Microsoft, si-au stabilit un cod deontologic, menit sa apere libertatea de informare si de expresie

Astfel, in urma acestui document, companiile au obligatia de a solicita cereri scrise detaliate din partea autoritatilor, atunci cand doresc informatii confidentiale despre utilizatorii sau vor sa cenzureze continutul site-urilor, relateaza Cotidianul.

Noul cod cere companiilor sa ofere cat mai putine informatii guvernelor si sa reduca gradul de cooperare cu autoritatile.

Organizatia Reporteri fara Frontiere a criticat insa limbajul “prea slab” si lacunele noului cod deontologic, care nu prevede nici o penalitate concreta impotriva companiilor care vor incalca noile reguli. Din acest motiv, Reporteri fara Frontiere a precizat ca nu va respecta codul.

Noua conduita a fost stabilita dupa ce, in 2007, Yahoo a oferit autoritatilor chineze informatii confidentiale, permitand astfel arestarea a doi jurnalisti.

La randul sau, Google a acceptat sa nu ofere servicii de e-mail si si-a cenzurat rezultatele cautarilor, pentru a putea avea acces pe piata chinezeasca.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *